dimarts, 8 d’abril de 2008

La sala

Com algú ja deu saber, a casa nostra tenim la sort de disposar d'un espai dedicat per a veure pel·lícules: la nostra sala de cinema.

Haig de dir que també està pensada per a escoltar música i l'he dissenyat (almenys ho he intentat) per a què compleixi amb els dos aspectes.

Últimament hi he afegit una mica més de tractament acústic i fa ben poc m'ha arribat un nou subwoofer (una ganga que no podia deixar passar).

Bé, poso unes quantes fotos per a què es vegi tal i com està ara.

Aquest és el "hall" i l'entrada a la sala està just darrera les cortines.

S'hi pot veure una vitrina en la que hi tenim unes quantes figuretes relacionades amb el món del cinema.

No n'hi ha moltes però de tant en tant n'hi anem afegint






Poso unes imatges del que hi tenim ara mateix:

Com a aficionat a la ciència ficció que soc, no podien faltar les referències a Star Wars i Star Trek...

Com ja he dit, darrera les cortines negres, hi ha l'entrada i en passar-la...


Aquesta és la part frontal (evident, no?). Es pot veure el trio central format per unes Mission V63 i un central Mission V6C.

També es pot veure el cutre-suport que em vaig fabricar (i que va molt bé) i a els dos subwoofers al costat.

El més gran és "la ganga" que fa molt poc que tinc, un Mission M6AS de 10" que s'integra molt bé amb les V63 ja que la sèrie M6 no deixa de ser un redisseny de la sèrie V. Té un ampli de 350W i és tancat, és a dir, res de bass reflex.

Una altra cosa bona és que té comandament a distància amb memòries, cosa que facilita molt quan estas fent proves o vols canviar d'un preset a un altre. Jo, per exemple, en tinc un sense filtrar per cinema i un altre amb el tall a 45Hz (les V63 ténen el tall a -3dB en 44Hz).

Una visió més propera:

A més de tenir l'entrada LFE, també té un LFE out i això m'ha vingut fantàsticament bé per a connectar en cascada el REL Stampede de 8" que ja tenia i que és el sub negre que es pot veure al costat del suport del central.

Seguim amb les fotos...
En aquesta foto es pot veure el que jo anomeno "modo música", que consisteix en aquestes cortines negres.

Les cortines ténen la missió de protegir la pantalla quan no es fa servir (està just darrera) i d'absorvir reflexions.

Haig de dir que des que vaig instal·lar el tractament acústic (Akustikell B201, espumes i cortines) la cosa ha millorat moltíssim pel que fa a la imatge en stereo.

Bé, seguim. Si volem veure una pel·lícula, apartem les cortines cap als costats i...

En la imatge es poden veure bé els panells d'Akustikell col·locats per a absorvir les primeres reflexions frontals.

Ara una vista de la part posterior de la sala.

Es poden veure una sèrie de panells d'espuma del fabricant Vicoustic que ténen la missió, també, d'absorvir primeres reflexions i evitar l'efecte ringing.

En les cantonades es poden veure quatre trampes de baixos, també de Vicoustic, col·locades per a tractar una mode ressonant situat en els 200Hz aproximadament. Les he col·locat en la part del darrera de la sala perquè potser algún dia m'animo a fer unes trampes de baixos basades en ressonadors per a tractar algún altre mode ressonant, i si les faig aniran just darrera les V63.

En la darrera imatge es poden veure els panells d'Akustikell instal·lats per a absorvir les primeres reflexions principals i contràries.


Apa, a mida que vagi actualitzant la sala (si ho faig) aniré postejant.

3 comentaris:

Joel Alegret ha dit...

És flipant, jo en vull una així...
Per cert, ara amb la canalla aquesta "habitacioneta" quedarà infrautilitzada ;-)

Xavi ha dit...

Quina passada!! L'hem de provar un dia. Llàstima que aviat s'ompli de joguines i bolquers, o no?

faktor ha dit...

je je je... ni joguines ni res, terreno vedado !!

Amb el que m'ha costat....