dimarts, 8 d’abril de 2008

Ubuntu: tot un descobriment

Des de fa ben poc, un servidor ha fet un descobriment. Es diu UBUNTU.

Ubuntu és una de les moltes distribucions de Linux que existeixen però està més dirigida als usuaris, a la facilitat d'ús. Doncs bé, haig de dir que n'estic completament enamorat i des del moment en què el vaig instal·lar (a finals de febrer) el faig servir diàriament. Des de llavors només he arrencat l'XP per a fer alguna partida al Frets on Fire, que us recomano.

Concretament m'he instal·lat la darrera versió d'Ubuntu, la 7.10 Gutsy Gibbon i ja estic esperant que surti oficialment la propera, Hardy Heron, a veure què tal. Cert és que hi ha algunes coses que no són tan òptimes com en Windows però, què més se li pot demanar a un sistema operatiu i conjunt de programari que són completament gratuits? Què més se li pot demanar quan molts controladors són opensource i els que són propietaris no estan optimitzats?

L'escriptori és personalitzable fins a nivells que un XP només podria somniar i que un Vista només olora. Us poso una captura del meu escriptori, que va canviant constantment ja que tinc força wallpapers i quan em canso canvio les icones, els colors, la decoració de les finestres....



I ara vídeo per a què veieu el què pot fer aquest escriptori: