dimecres, 14 de maig de 2008

Happy laburo

Aquest matí m'han passat un vincle a una notícia d'El País on s'explica la filosofia laboral de Google.

A Google creuen que un treballador content és millor treballador i per aquest motiu l'empresa li posa a l'abast tota una sèrie de recursos per tal que es relaxi i ho passi el millor possible a la feina.

Una vegada vaig veure un reportatge sobre Pixar on es pot veure clarament que segueixen una filosofia similar.

De fet, en el reportatge que jo vaig veure més que una empresa allò semblava un pati de col·legi i els cubicles dels treballadors semblaven l'habitació d'un adolescent: un poster per aquí, un ninot per allà...

Fins i tot hi havia un personatge que s'havia muntat una zona de sorra, una microplatja amb el seu parasol, la seva cadira de platja, la seva tauleta... i el paio s'hi asseia per desconnectar una mica mentre prenia alguna cosa.

No dic jo que haguem d'arribar a aquests extrems però qui dubti d'aquesta filosofia que miri com van aquestes dues empreses, joves i consolidades.

El problema que hi ha en el país (o estat o el què vulgueu) on vivim és la concepció arcaica que es té. Encara ara es creu que és més treballador aquell que s'està moltes hores a la feina i això és rotundament fals: està demostrat que a partir d'un cert nombre d'hores el rendiment cau en picat. Googlegeu-ho això.

A més tenim el problema afegit de la picaresca mediterrània i amb tota seguretat hi hauria gent que en faria mal ús.

Per altra banda, també caldria analitzar si això no portaria a passar més temps en el centre de treball i menys fora d'ell, amb la família, fent esport...

El que és segur és que estar moltes hores a la feina no implica necessàriament treballar més i del reportatge de El País em quedo amb la frase final: "Un trabajo que no da alicientes para pasar un rato agradable y distendido termina por convertirse en una esclavitud: es la muerte en vida"

Per cert, si algú troba el reportatge penjat en alguna banda d'Internet, li agrairé que m'ho comuniqui.