dimarts, 12 d’agost de 2008

FretsOnFire i Ubuntu

Algú de vosaltres ja sap que fa una temporada m'estic viciant al FretsOnFire, versió lliure del conegut joc Guitar Hero de PlayStation. El podeu descarregar des de la seva web.

El joc està programat en Python, que és un llenguatge interpretat i multiplataforma.

Precisament aquest últim punt fa que existeixin versions per Windows, Linux i MAC.

En veure que hi havia disponible la versió linuxera, la vaig descarregar i "instal·lar", si és que de descomprimir un arxiu dins una carpeta qualsevol se n'hi pot dir així...

Com que tinc l'acceleració 3D activada (proveu-ho fent glxinfo | grep direct en un terminal, us hauria de dir Direct Rendering: Yes) el joc corre suament i és perfectament jugable.

Hi ha moltíssimes cançons que es poden descarregar si les cerques a la mula, però el millor és començar pels paquets de totes (sí, totes) les versions de Guitar Hero, que us podeu descarregar des d'aquí. A més, existeixen els mods per a poder personalitzar l'aspecte del joc.

En principi, el joc està pensat per a jugar amb el tecla, agafant-lo com si fos una guitarra i fent servir les tecles F1-F5 per les notes i el Return per a tocar-les, tot i que es poden redefinir.

I ara bé la part bona... suporta Joystick!!

Sí, ja m'imagino que esteu pensant que jugar a aquest joc amb un joystick és una tonteria però si jo us dic que Guitarra de PS2 + adaptador PS2->USB = Joystick... no us ho imagineu?

Doncs sí, si tens una guitarra compatible amb PS2 i un adaptador de PS2 a USB, pots connectar-la al PC i jugar al FretsOnFire !!!

Ja feia un temps que li donava voltes i, finalment, la guitarra la vaig comprar ahir. Vaig trobar una original de RedOctane per 40€, concretament la Kramer inalàmbrica; aquesta:
Pel què fa a l'adaptador, el vaig comprar al Carrefour per 8€, un SpeedLink:
En el blister de l'adaptador hi venia un CD amb els drivers per Windows i això em va fer agafar una mica de por perquè no sabia si l'Ubuntu el reconeixeria correctament.

Però aquí està la màgia d'Ubuntu (i de Linux en general). Tal i com em va passar amb la multifuncional HP F4180, que no vaig haver d'instal·lar drivers ni punyetes perquè la distribució ja la porta suporta nativament, amb la detecció de la guitarra com a joystick va passar exactament el mateix: no vaig haver de fer res més que configurar les tecles dins el joc. Punt.

Val a dir que no l'he fet servir amb Windows, així que no puc assegurar que la instal·lació dels drivers sigui imprescindible, però el que sí puc assegurar és que en Ubuntu no fa cap mena de falta.

Apa, us deixo un vídeo de mostra del FretsOnFire:

2 comentaris:

Bea ha dit...

Hola Faktor.... he seguido mirando en el grupo de ayuda de Blogger, y parece ser que la persona que se encarga de todo el rollo este, un tal Gerard, está de vacaciones:-((((...justo me acabo de dar cuenta, que a partir de cuando sucedió, el lunes, solo me ocurrío en las entradas que hago en word y que luego pego en el blog......cosa que me preocupa, porque en el centro de ayuda, dice, que si haces esto, luego las correcciones las debes hacer a mano.........algo que me acojona un poco.....He cambiado las últimas entradas..pegando de lo que ya tenía, pero no quiero continuar, hasta que sepa definitivamente si esto se puede arreglar.....Mi nick en el centro de ayuda es Caditen.... Saludos y a ver si tenemos suerte!!! Un abrazo. B

Giorgio Grappa ha dit...

Salutacions, Faktor!

Ja veig a què et referies quan parlaves del reconeixement automàtic del maquinari. Jo també vaig amb un mica de por quan he de comprar alguna ferralla nova; però, pel que es veu, les coses van millorant.