dissabte, 13 de desembre de 2008

El meu escriptori és FullHD

Estimats lectors, us presento el meu nou i flamant monitor: un Acer H223HQ:

I és que aquesta tarda hem "aparcat" a la peque i ens n'hem anat a fer un tomb.

Tenia la intenció de sortir de casa pq em toqués l'aire i volia mirar un protector de 67mm pel Zuiko 50-200, que val una pasta i no és qüestió d'arriscar-se a que es trenqui la lent.

Així que hem entrat al MediaMartk i, com moltes d'altres vegades, he fet "la ronda" a veure què hi havia però sense intenció de comprar res més que el protector.

Haig de confesar que ja fa un temps que em rondava pel cap el fet de comprar un monitor per a us diari pq el del portàtil, tot i que és de 17", de vegades se'm queda petit i la posició tampoc és la més adient.

Però clar, un que és una mica sibarita en aquests temes, no busca qualsevol cosa. Tenia clar el què volia: mínim 20", FullHD, entrades VGA + DVI/HDMI i un preu inferior als 200€.

Fa un temps que vaig seguint l'evolució dels monitors a PCComponentes, un botiga online que té molt bons preus i en la que confio ja que hi he comprat altres vegades. Mesos enrera van començar a aparèixer monitors de 20 i 22" per menys de 200€. El problema és que no eren FullHD i tampoc tenien DVI/HDMI.

Fa uns dies, però, va entrar a la botiga un BenQ que complia aquestes característiques i des de llavors que li dono voltes. He estat a punt de comprar-lo diverses vegades i sempre m'ho he repensat, però avui, en fer la ronda del MediaMarkt he caigut en la temptació de l'Acer H223HQ.

L'he comprat perquè, sobre el paper, supera en contrast dinàmic al BenQ, val el mateix i m'estalvio les despeses de tramesa. A més, curiosament, en l'expositor del MediaMarkt, i justament al costat d'una unitat com la meva, hi havia un BenQ idèntic al què he estat a punt de comprar, però sense HDMI; i m'ha agradat més el disseny de l'Acer.

Impressions... el canvi és brutal, no solament per la mida o per la resolució sinó per la combinació de les dues. A més, en tenir més contrast i un angle de visió molt millor que la pantalla del portàtil, tot es veu força més bé.

Però el millor de tot és que el meu estimadíssim Ubuntu, l'ha detectat i configurat perfectament com a monitor principal, a la primera, mitjançant la connexió HDMI i sense fer absolutament res.

En resum, ha valgut la pena agafar-lo, pel monitor en sí i per l'espai que he guanyat tant a l'escriptori "virtual" com a l'escriptori real, la taula.